#AsuultSambar :

МОНГОЛ УЛС МАНДАН БАДРАГ!
It is currently Oct.22.17 7:19 pm

All times are UTC+09:00




Post new topic  Reply to topic  [ 97 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject: Re: togloom uildverlexui
PostPosted: Jul.18.09 10:23 pm 
Offline
Өсөх Ирээдvйтэй Гишvvн
Өсөх Ирээдvйтэй Гишvvн
User avatar

Joined: Jul.02.09 2:53 pm
Posts: 8
Location: ШИНЭ УЛААНБААТАР
ХЭЭЕ ЗАЛУУСАА, ИЙМ АЖЛЫН ЗАР БАЙНАА.

Image :wd:

_________________
I HAVE A DREAM


Top
   
PostPosted: Jul.21.09 3:10 pm 
Offline
Ноёлон Ноёрхогч Гишvvн
Ноёлон Ноёрхогч Гишvvн
User avatar

Joined: Oct.25.06 2:00 am
Posts: 1079
Location: cyber world
Бидний онцлог бүхлээс нэгжрүү сэтгэдэг биздээ. Тэхээр тоглоомын хөдөлгүүр ашиглангаа хийвэл бидэнд таарах байх гэж санагдаж байна. Тоглоомын хөдөлгүүрүүдийн хувьд үнэгүй нээлттэй эх бүхий зөндөө олон хөдөлгүүрүүд байна. Жишээ нь
Ogre3d.org энүүнгээр Torchlight гэдэг коммиршиал тоглоом хийцэн байсан янзтай болсон байна лээ.
jmonkeyengine (Java)
Irrlitch (C++)
Xna (MS-ийн C#)
.....
гэх мэт

_________________
whatever!


Top
   
PostPosted: Jul.21.09 3:13 pm 
Offline
Ноёлон Ноёрхогч Гишvvн
Ноёлон Ноёрхогч Гишvvн
User avatar

Joined: Oct.25.06 2:00 am
Posts: 1079
Location: cyber world
Ямартаа ч энэ сэдэв тоглоом үйлдвэрлэх тухай юм болохоор тоглоомыг хийхэд
ямар ямар мэргэжлийн хүмүүс ямар ямар үүрэг рольтойгоор оролцдог талаар
ярилцах уу?

Эсвэл энд технологийн талаас нь авч хэлэлцэх гэж байгаа юм уу?

_________________
whatever!


Top
   
PostPosted: Jul.23.09 5:48 pm 
Offline
Гялалзах Одны Гялбаа Гишvvн
Гялалзах Одны Гялбаа Гишvvн
User avatar

Joined: Jun.10.09 4:22 pm
Posts: 275
Location: Husel moroodol mine hyzgaargui....
Mongolchuud 1 tgloom hij bga gsen GTA shig tehdee yag ulaanbaatart uil yavdal n bolohin gsn

_________________
Amidral....


Top
   
PostPosted: Jul.23.09 5:57 pm 
Offline
Гялалзах Одны Гялбаа Гишvvн
Гялалзах Одны Гялбаа Гишvvн
User avatar

Joined: Jun.10.09 4:22 pm
Posts: 275
Location: Husel moroodol mine hyzgaargui....
Mongolchuud tgloomoo delhiin shildeg tgloomuudtai orsoldhoor hiideg bolchihvolch :angel: :wd: :el:

_________________
Amidral....


Top
   
PostPosted: Jul.27.09 2:18 pm 
Offline
Ноёлон Ноёрхогч Гишvvн
Ноёлон Ноёрхогч Гишvvн
User avatar

Joined: Oct.25.06 2:00 am
Posts: 1079
Location: cyber world
Энэ талаар ярилцах хүмүүс байна уу?

_________________
whatever!


Top
   
PostPosted: Jan.23.10 5:01 pm 
Offline
Жирийн Нэгэн Гишvvн
Жирийн Нэгэн Гишvvн
User avatar

Joined: Jan.23.10 1:55 pm
Posts: 10
3D togloom xiideg xamgiin urgun xeregledeg texnologi bol DirectX. ter tusmaa directX programiig C/C++ xel deer ix bichdeg. C esvel C++ programlaliig meddeg baixad togloom xiix buren bolomjtoi.

_________________
http://www.xxxgg.mn


Top
   
PostPosted: Jan.23.10 5:03 pm 
Offline
Жирийн Нэгэн Гишvvн
Жирийн Нэгэн Гишvvн
User avatar

Joined: Jan.23.10 1:55 pm
Posts: 10
chirocky wrote:
Mongolchuud tgloomoo delhiin shildeg tgloomuudtai orsoldhoor hiideg bolchihvolch :angel: :wd: :el:

Ene chini muruudul bish. bid tegex bolomj bii!

_________________
http://www.xxxgg.mn


Top
   
PostPosted: Feb.09.10 2:52 pm 
Offline
Эрхэм Гишvvн
Эрхэм Гишvvн

Joined: Apr.08.04 8:14 pm
Posts: 30
aa haan end end tsuglardag yum bee vee
engehed er n yamar yamar software bain togloom zohiodog ene talaar medeelel huvaaltsah gesen yumaa
jishee n Maya deer game character, bas amimation aa heelee gej bodee, tyyniigee gar tovchluuriin udirdlagand yaj oruulah,
neg yum sayhanaas sonirhoj baigaa umaa, jishee n tyyniigee XNA game software gej bain ene n visual c# tee
hamtarch ajillaj baigaa neg jijeghen tutorial olj avsan yumaa
tegeed ta bygded ene talaar yamar yum zovolmoor baina medeh hyn bainuu esvel oor software ashiglaj bainuu oor amarhan ch yumuu


Top
   
PostPosted: Feb.11.10 4:14 am 
Offline
Ноёлон Ноёрхогч Гишvvн
Ноёлон Ноёрхогч Гишvvн
User avatar

Joined: Oct.25.06 2:00 am
Posts: 1079
Location: cyber world
Тоглоом хийхэд их явдалтай шүү олон талын мэргэжлийн хүмүүс баг болж ажиллах хэрэгтэй. http://sharavaa.blogspot.com/2010/01/blog-post_29.html энийг нэг эхлээд уншаарай :) амжилт

_________________
whatever!


Top
   
PostPosted: Feb.11.10 1:08 pm 
Offline
Ноёлон Ноёрхогч Гишvvн
Ноёлон Ноёрхогч Гишvvн
User avatar

Joined: Oct.25.06 2:00 am
Posts: 1079
Location: cyber world
a_e_r_o wrote:
chirocky wrote:
Mongolchuud tgloomoo delhiin shildeg tgloomuudtai orsoldhoor hiideg bolchihvolch :angel: :wd: :el:

Ene chini muruudul bish. bid tegex bolomj bii!


Budget budget ... a lot of budget needed for this :)

_________________
whatever!


Top
   
PostPosted: Feb.14.10 1:22 am 
Offline
Эрхэм Гишvvн
Эрхэм Гишvvн

Joined: Apr.08.04 8:14 pm
Posts: 30
sain baitsgaanuu
unshij bainaa sharavaa blockspot.com iig neg jijeghen yum asuuh gesen yum.
yamar negen yalgaa bainuu c# , c++ , ener hoer adilhanuu esvel


Top
   
PostPosted: Feb.14.10 1:50 am 
Offline
Эрхэм Гишvvн
Эрхэм Гишvvн

Joined: Apr.08.04 8:14 pm
Posts: 30
ahiad neg yum asuuya
engehed ene togloom yag yamar hel software ashiglasan baina, jishee n, Battlefield Bad Company 2 , geh ch yumuu.
yyniig, c# , xna game software ashiglaad hiij bolno bizdee, esvel oor software ashiglaad bainuu.
c# bas xna ashiglaad ovoo yavj bailaa gej bodii , tegeed gol dyree , daisanii taluud geh ch umuu, yer n togloomnd oroltsoh
byhiil ed anguudiig maya deer hiich lee gej bodii teriigeed togluulah gehleer , graffic chadvariin huvid jishee n deer durdsan, Battlefield Bad Company 2 iig, hiih bolimjgyi geh ch umuu tiim negen asuudluudtai tulgar ch bolohuu c#, bas xna game software , ashiglasanaar .


Top
   
PostPosted: Feb.17.10 2:26 pm 
Offline
Жирийн Нэгэн Гишvvн
Жирийн Нэгэн Гишvvн
User avatar

Joined: Jan.23.10 1:55 pm
Posts: 10
nohoijil wrote:
sain baitsgaanuu
unshij bainaa sharavaa blockspot.com iig neg jijeghen yum asuuh gesen yum.
yamar negen yalgaa bainuu c# , c++ , ener hoer adilhanuu esvel


programchlalyn xelnii xuvid c++, c# 2 mash tustei. c++-g c#-iin etseg gej yridag. xarin togloom anxlan xiij suragchdad c++ xund gedeg. xna ni ene xundreliig xylbarchilsan, golchlon c#-aar bichdeg.

_________________
http://www.xxxgg.mn


Top
   
PostPosted: Feb.21.10 7:56 pm 
Offline
Төгөлдөр гишvvн
Төгөлдөр гишvvн
User avatar

Joined: Feb.18.10 1:15 am
Posts: 85
Location: ARSENAL
bugded ni amjlt
та нар хийчих би анхны худалдан авагч байя

_________________
Oh-oh-oh-oh-oooh-oh-oh-oooh


Top
   
PostPosted: Mar.06.10 5:02 am 
Offline
Ноёлон Ноёрхогч Гишvvн
Ноёлон Ноёрхогч Гишvvн
User avatar

Joined: Oct.25.06 2:00 am
Posts: 1079
Location: cyber world
nohoijil wrote:
sain baitsgaanuu
unshij bainaa sharavaa blockspot.com iig neg jijeghen yum asuuh gesen yum.
yamar negen yalgaa bainuu c# , c++ , ener hoer adilhanuu esvel


Мэдээж ялгаа их бий. Гэхдээ дотнэт технологийн хувьд ялгаа нээх байхгүй болоод ирнэ.
Ерөөсөө дэлхий даяар хийгдэж байгаа блокбастер тоглоомуудын цаана ихэнхи нь C/C++ гэж бодож байна.
Гэхдээ тоглоомыг дурын програмчлалын хэл дээр бичиж болно. Хурдан удаан эсэх нь таны тоглоомоо хэр зөв оновчтой бичсэн эсэхээс маш их шалтгаална. C/C++ хурдан хэдий ч амархан шийдчих юмыг хэтэрхий нүсэр болгоод хийвэл бусад програмчлалын хэл дээр яг зөв бичигдсэн шийдлээс удаан ажиллах боломжтой. Тиймээс програмчлалын хэлний хувьд ялгаа нээх байхгүй. Тоглоом хөгжүүлэхэд 2d -ээс эхлэн шат дараатайгаар бичиж эхлэх хэрэгтэй дараагаар нь туршлага суусны дараа 3d -рүү орох хэрэгтэй.
C/C++ хэлний хувьд маш олон ялгаатай компиляторууд байдаг. Майкрософт өөрийнхөө дотнэт технологийг C/C++ хэлээр програмчлах боломж олгосон болохоор хүмүүс Visual Studio дээр хөгжүүлэлтээ хийж болж байгаа юм. Үүнээс өөр танд gnu gcc compiler гэж сонголт бий. Code::block, devc гэх мэт IDE-г ашиглаж бас болно. gnu gcc дотнэтийг ашиглахгүй гэсэн үг. Тэхээр C/C++ болон C# ялгаатай юм. DotNet-ийн хувь нэг л фрэймворк дээр суурилж ижил классууд ашиглаад ирэхээр харин нээх ялгаагүй болох байх. Мэдээж хэлний өгүүлбэрзүйн хувьд ялгаатай.

_________________
whatever!


Top
   
PostPosted: Mar.06.10 5:32 am 
Offline
Ноёлон Ноёрхогч Гишvvн
Ноёлон Ноёрхогч Гишvvн
User avatar

Joined: Oct.25.06 2:00 am
Posts: 1079
Location: cyber world
nohoijil wrote:
ahiad neg yum asuuya
engehed ene togloom yag yamar hel software ashiglasan baina, jishee n, Battlefield Bad Company 2 , geh ch yumuu.
yyniig, c# , xna game software ashiglaad hiij bolno bizdee, esvel oor software ashiglaad bainuu.
c# bas xna ashiglaad ovoo yavj bailaa gej bodii , tegeed gol dyree , daisanii taluud geh ch umuu, yer n togloomnd oroltsoh
byhiil ed anguudiig maya deer hiich lee gej bodii teriigeed togluulah gehleer , graffic chadvariin huvid jishee n deer durdsan, Battlefield Bad Company 2 iig, hiih bolimjgyi geh ch umuu tiim negen asuudluudtai tulgar ch bolohuu c#, bas xna game software , ashiglasanaar .


Яг үнэндээ тоглоомыг тоглоомын хөдөлгүүр(Game Engine) ашиглаж хийж байгаа. Жишээ болгож дурдвал Mirrors edge, Bioshock гэх мэтийн тоглоомууд Epic-ийн Unreal Engine 3 хөдөлгүүр, Battlefield Bad Company гэдэг тоглоом Frostbite Engine хөдөлгүүр, Counter Strike, Half-life нар GoldSrc гэдэг хөдөлгүүр ашигладаг. Crysis, Unreal, Torque юу юу ч билээдээ маш олон хүчирхэг коммершиал хөдөлгүүрүүд бий. Коммершиал болохоор 3dsMax, Maya нар дээр хийсэн зүйлүүдээ шууд энжинлүүгээ импортлож ашиглах pipe процесстой. Тэрүүнгээр ч үл барам энжин бүр тоглоомоо програмчлахад зориулж өөрсдийн гэсэн скрипт програмчлалын хэлүүдтэй. Мэдээж энжинүүд цаанаа бол C/C++ дээр OpenGL болон DirectX-ийг ашиглаж бичигдсэн байж таараа. Коммершиал гэж юу вэ? Таны тоглоомоо эдгээр хөдөлгүүрийн аль нэгийг ашиглаж хийхийн тулд лиценцийг нь худалдаж авах хэрэгтэй мөн таны хийсэн тоглоом бэлэн болоод зарагдахад дотроо энжиний кодуудын хэсгийн хамт тээж явах тул зарагдсан хувь бүрээс нь шимтгэл төлөх ч юм уу янз бүр байдаг. Явдалтай байгаа биз :) гэвч зардал ихтэй ч давуу тал бий. Жишээ нь дээр дурдсан шууд pipe хийх боломж мөн нэг бичигдсэн тоглоомын коодоо бусад платформуудад(PS1,2,3, PSP, Xbox360, PC.... гэх мэт) зориулж хөрвүүлэх боломжтой. Тэхээр тоглоом хийхэд өнөө үед долларыг сая саяаар нь зарж бүхэл бүтэн том студи байгуулж байж хийж байгаа юм.

Ядуу оюутан надад мөнгө байхгүй гэвч бий тоглоом хиймээр байна яах вэ? Бурхны аврал болоход бидэнд маш их өшөө олон сонголт бий. Энэ бол нээлттэй эх(Open Source). Нээлттэй эхтэй алдартай хөдөлгүүрүүд, middleware,хэрэгслүүд зөндөө бий. Жишээ нь Ogre3d, Panda3d, Irrlicht, jMonkeyEngine, SDL C/C++, Pygame(python).... Blender гэх мэт.
Альваа зүйлд хэмжээ хязгаар цар хүрээ гэж байдаг тэр ч утгаараа заавал нээх студи байгуулахгүйгээр сонирхолоороо нэгдэн тоглоом хөгжүүлдэг багууд зөндөө бий. Тэдгээрийг Indie game developers гэж нэрлэдэг. Сэтгэл санаагаараа нийлж байгаа тэдэнд айхтар үнэтэй commersial engine tool(дээр дурдсан хөдөлгүүрүүд 3dsmax, maya, zbrush... гэх мэт) худалдаж авах мөнгө байхгүй тул ихэвчлэн Open Source хэрэгслүүдийг ашигладаг. Engine бүр өөрсдийн гэсэн давуу болон сул талтай өөрөөр хэлбэл зарим 3d форматуудыг дэмжихгүй pipe хийх боломжгүй гэх мэт. Гэхдээ заавал бэлэнчлэхгүйгээр өөрсдөө бичиж дутуугаа нөхөж мэдээж болно.

Асуултын хариултандаа оръё хэхэ. Battle field 2 -ийн баатрууд үеээ Маяа дээр хийлээ гэж бодъё. тэгвэл эхлээд үеээ баатруудаа энжиний scene graph-д импортлож оруулах хэрэгтэй. Энжин бүр өөрсдийн гэсэн боломжуудтай. Коммершиал энжинүүдтэй бол ярих юм байхгүй. Бүх боломжуудыг тусгасан байдаг. Харин нээлттэй эхтэй энжинүүдийн хувьд заримыг нь өөрсдөө хийж өгөх хэрэгтэй болох байх. Майкрософтын C# XNA бол энжин биш зүгээр л фрэймворк тул та энжинээ өөрөө C# ашиглаж бичих хэрэгтэй.

Заза баахан юм хольж хутгаад ярьчлаа юу ч болчуу бүү мэт хэхэ гэхдээ зарим нэг ойлголтыг авсан гэдэгт найдаж байна.

_________________
whatever!


Top
   
PostPosted: Mar.12.10 10:34 am 
Offline
Эрхэм Гишvvн
Эрхэм Гишvvн

Joined: Apr.08.04 8:14 pm
Posts: 30
byarl laa oilgolt avalgyi yahav odoo bidend jijeghen ch geltgyi medeelel yntee shyydee hoo ho byarllaa


Top
   
PostPosted: Apr.22.10 6:00 pm 
Offline
Ноёлон Ноёрхогч Гишvvн
Ноёлон Ноёрхогч Гишvvн
User avatar

Joined: Oct.25.06 2:00 am
Posts: 1079
Location: cyber world
OpenGL Nehe-ийн хичээлүүдийг хамтдаа судалцгаая http://kife.mn/itx

_________________
whatever!


Top
   
PostPosted: May.06.10 10:08 am 
Offline
Ургах Нарны Улаан Цацраг
Ургах Нарны Улаан Цацраг
User avatar

Joined: Dec.10.08 12:47 pm
Posts: 268
Location: Bi Mongol hun
silkroad shig wow shig online game hiigeech tegvel ch delhiid amarhan garna daa
za zaluustaa amjilt husiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

_________________
Монгол орондоо монголоороо л


Top
   
PostPosted: May.07.10 11:46 am 
Offline
Жирийн Нэгэн Гишvvн
Жирийн Нэгэн Гишvvн
User avatar

Joined: Jan.23.10 1:55 pm
Posts: 10
Microsoft-iin XNA togloom exlen programchilj bgaa xumuust amar ym shig ee. Shuud DirectX ruu oroxoor xunddeed bx ymaa. XNA-n neg gaigui tutorial olloo.

http://www.riemers.net/eng/Tutorials/xnacsharp.php

_________________
http://www.xxxgg.mn


Top
   
PostPosted: May.07.10 5:03 pm 
Offline
Сэвэлзэх Салхины Сэрчигнээн
Сэвэлзэх Салхины Сэрчигнээн

Joined: Aug.25.09 9:19 pm
Posts: 246
Location: http://www.fb.com
би лавдаг сонирхогч сонирхосоор байгаад вэб хийсэн яагаад сонихосоор байгаад тоглоом хийж болохгүй гэж!!!

_________________
:whip: :whip: :whip:


Top
   
PostPosted: May.07.10 5:06 pm 
Offline
Сэвэлзэх Салхины Сэрчигнээн
Сэвэлзэх Салхины Сэрчигнээн

Joined: Aug.25.09 9:19 pm
Posts: 246
Location: http://www.fb.com
За сайн мэдэхгүй мөрлөө эцэсээ хүртэл зүтгэх хүн байна уу?
Тэгвэл хамт unity3d дээр эхлэлээ хийеэ
ямар вэ? Уул нь бол тэтрисээс эхэл гэсэн байсан гэхдээ би дундаас нь эхлэх дуртай юм шиг байна.Unity3d сонирхож ихлээ хэдэн tut үзсэн хэхэ за яах уу? Pm me>>>

_________________
:whip: :whip: :whip:


Top
   
PostPosted: May.09.10 8:37 am 
Offline
Ноёлон Ноёрхогч Гишvvн
Ноёлон Ноёрхогч Гишvvн
User avatar

Joined: Oct.25.06 2:00 am
Posts: 1079
Location: cyber world
unity коммершиал болохоор надаа жаахан таалагдахгүй байгаамаа ямар нэгэн юм хийе гэхэд юнитигийн лиценцийг өндөр үнээр худалдаж авах шаардлагатай тэгээд ч цаад график програмчлалын үйл ажиллагааг сайн ойлгож авч чадахгүй байхаа тэхээр доод түвшнээс нь opengl/c эхлүүл зүгээр гэж бодож байна. Ганц тетрис хийж дөнгөхгүй бол цаашаагаа явна гэхэд бэрх санагдаж байна заза энэ миний л бодол шүү.

_________________
whatever!


Top
   
PostPosted: Sep.19.10 1:55 pm 
Offline
Хавар Цагийн Анхны Яргуй
User avatar

Joined: Sep.21.09 7:45 pm
Posts: 2832
Location: El Bernabéu
yur ni tetris-ees ehleldee

_________________
Viva La Real


Top
   
PostPosted: Oct.27.10 2:12 pm 
Offline
Жинхэнэ Бука Гишvvн
User avatar

Joined: Apr.02.07 1:46 pm
Posts: 2761
Location: uyxan zambu tiviin naran dor
minii xuvid ter proggram bichex tal deer medleg tun baga zoxion baiguulaltiin tal deer nileed xeden sanaa bn yuch gesen exleed end bicheed bgaa noxduud uulzdag gazartai bolson n deer bxaa tegeed sonirxol negtei ym chin ayandaa xiix ym garaal irne


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 97 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+09:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  

Copyright Asuult.NET © 2000-2015.
Administrative Contact: Khundaga Khurelbaatar [hundaga@hotmail.com]
Tel: 1-888-303-4927, Fax: 1-888-406-2264.
Powered by phpBB © 2000-2015 phpBB Group. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited